MULA SEMULA part 3

Eh! apa yang basah ni? Hujan ke? Mia pelik kerana tiba-tiba dia berasakan yang dirikannya sedang disirami hujan Pepsi.

"Mia, pompuan Syifa tengah curah air hujan Pepsi atas kepala kau tu! Nara memekik. Mia yang dah tahu puncanya terus pusing belakang dan lihat Syifa sedang tersengih mengejek.Syifa tahu yang Mia bukannya berani sangat dengan dia. Adam yang melihat cuba untuk membantu Mia tetapi dihalang oleh Mia sendiri.

Keadaan di dalam restoran KFC itu berubah 360 darjah.Sunyi melihat tindakan Syifa yang drastik itu.

"Kau apesal pompuan?Tahu la sekarang tengah hujan.Takkan kat dalam pun kau nak bagi hujan jugak!"

"Eh Mia,yang kau pergi menggedik dengan Adam tu buat apa?" Syifa menjerit dengan geram.

Mia sudah tau puncanya hanya tersenyum. Huk aloh,sebab Adam buaya tembaga ni je pun.Syifa pulak sudah semakin membara dengan gelagat Mia yang hanya tersenyum.

cubaan kali kedua Syifa yang cuba untuk mencurahkan air strawberri pulak terhadap Mia apabila.....

Dusshhh!!! Mia memberikan tumbukan sulung tepat ke mata kanan Syifa.Nara yang mulanya diam start ketawa dengan kuatnya bagaikan sedang menonton komedi Charlie Chaplin yang digemarinya.

Mia dah mula naik angin! Apa-apapun Adam sila bawa balik jiran sebelah rumah anda. Begitulah isyarat mata yang dsampaikan oleh Nara setelah ribut gelakknya surut.

"Abang Saiful, Adam rasa kita dah kena baliklah.Rasanya dah lewat sangat dah ni." Adam yang ingin segera lari memberikan cadangan kepada Saiful aka abang pemandu.

"Good idea Adam.Jomlah, abang pun dah mengatuk sangat dah ni."
Huarrgghhh!!!Saiful menguap dengan semahu-mahunya..

Mesti nak tahu apa jadi kat Syifa kan?

Lepas Syifa kena tumbuk, dia tergamam.Habis tergamam baru dia pengsan.Hah, si Syifa nak pengsan pun ada frasa tau.Syifa ni datang dengan abang dia.abang dia nama Khalif Yusuf.Abang dia ni muka ala-ala model iklan NESCAFE yang baru tu..Ala yang dia kriteriakan bos dia macam mana tu! Korang pikir la ek.

Mula-mula si Khalif ni pelik sangat kenapa adik dia yang tengah khusyuk makan dan bersembang dengan dia boleh pergi menggedik dekat kaunter.Lepas tu, adik dia balik semula kat meja diaorang bawak air Pepsi yang dia tengah minum.Dia toleh kat mana adik dia bawak air tu dan Busshhh!!!!

Si Syifa boleh jadi gila pergi curah air kat orang.Dia baru nak bangun pergi tarik adik dia tapi lepas si Mia tu pusing lepas kena simbah, dia terus tak jadi.

Aku cakap kau, si Khalif ni pun dah stuck tengok si Mia tu comel sangat. Tapi yang buat Khalif lagi terkejut ialah penumbuk sulung yang Mia bagi dekat Syifa.Nak terjatuh Khalif bila tengok yang Mia tu ganas sangat.

Khalif yakin yang 'hati gua dah ada taman beb'..

p/s: sory lambat post yang ketiga sebab stress exam.

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3