ABANG DOKTOR part 3

Dr.Ikhwan
" Ikhwan, betul ke kau dah ada teman wanita? Kau cakap betul-betul!!!" Datin Dina benar benar marah.
"Perempuan mana yang kau angkut Ikhwan? Dulu kau yang ia-ia nakkan si Adelin tu! Kononnya takut lari la apa la."Datin Dina terus-terusan menyembur Ikhwan.

'Adoi mak aku, dah start guna mesin gun la pulak.'Ikhwan garu-garu kepalanya yang tidak gatal.'Ah,aku panggil Mia dulu la.Nanti dia boleh backup aku'.

"Mia oh Mia..Kau turun jap.Aku nak cakap dengan kau pasal hal tengahari tadi" Ikhwan pun pasang loudspeaker memanggil Mia .
"Yang kau panggil si Mia tu kenapa?Bukannya dia tahu pun." Datin Dina Mengomel apabila melihat Mia turun dari biliknya.
"Mia , kau cakap kat ibu apa yang jadi tengahari tadi." Ikhwan mengarahkan Mia menceritakan hal yang sebenarnya.Baik kau cakap Mia. Dah la pau tengahari tadi sebab minta pengeras nak tolong si Ikhwan ni berlakon depan Adelin bakal kakak ipar.

"Oh, pasal hal tengahari tadi ya! Apa ya abang?" Mia cuba bermain tarik tali.
"Kau..kau...!! baik kau cakap cepat Mia" Ikhwan sudah separuh menjerit.

"Apa kamu dua orang ni? Kejap kau cakap, kejap aku cakap.Mana satu ni? Cepat cakap mana mana pun."
Datin dina sudah tidak tahan ingin mendengar cerita.

"Ok ibu.Mia cerita." Mia memulakan sesi bercerita.Dahi Datin Dina berkerut-kerut mendengar cerita yang sedang Mia sampaikan.Otaknya cuba mencerna apa yang dua beradik itu rancangkan.
Ikhwan hanya mendengar Mia bercerita dengan mengangguk setiap kali ibunya memandang dia.

"Ya Allah!! Macam-macam la kau dua beradik ni buat plan. Tapikan Wan, si Ad hati batu tu cemburu tak? Datin Dina inginkan kepastian .

"Adalah kot sikit-sikit ibu. Ikhwan tak nampak sangat la muka si Adelin tu sebab Mia ni hah, overacting sangat.Ikhwan menyalahkan Mia.

"Eh kau ni abang, kau yang cakap lakonan mesti mantap, real. convincing. Sekarang kau marah aku pulak?" Mia melahirkan ketidakpuasan hatinya.

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3