Abang Doktor part 5

'Apa yang si ibu ikan dengan mama tengah bincang hah? Serius je muka ibu tadi.Siap suruh aku buat air konon nak buat karangan berlisan la.' Adelin mengomel sambil mengacau air RIBENA di dalam jug. Ad merasa sikit air yang dibancuhnya.'Sedap gak air ni.manis macam orangnya'. Keh keh keh..Adelin gelak sendirian di dapur.

Mia yang melihat kelakuan Ad itu pelik lalu mencuit Ikhwan .."Abang, bakal tunang kau tu ok ke tak? Mia tengok dia asyik gelak sorang-sorang masa bancuh air tu." Mia memuncungkan mulutnya ke arah Adelin di dapur.Ikhwan lantas mengalih pandangan ke dapur dan mata Adelin dan Ikhwan tiba-tiba bertembung.Aduh!! Ada chemistry ke ni? Ad buat-buat selamba je tapi si Ikhwan yang gelabah tak tentu pasal. Yalahkan, menatap mata buah hati yang keras lagi brutal, mana tak gelabah.

Adelin mengusung dulang ke ruang tamu di mana mama dan ibu ikan masih lagi rancak berborak.Bersembang macam 30 tahun terpisah, padahal rumah ibu tak sampai pun 10 minit ke rumah Ad ni.'Biarlah..Warga emas katakan.'Kutuk Adelin di dalam hati.

"Jemput minum ibu, Ikhwan dan erm...kakak ''. Adelin sekadar berbasa-basi menjemput.
"Adelin!! Kenapa panggil Ikhwan je? Kan dia lagi tua dari kamu.Panggil la Abang Ikhwan..Baru sweet.
Mama memberikan cadangan yang mampu membuat Adelin hampir nak muntah..

'Uwekkss' Adelin hanya muntah dalam hati.Yang si Ikhwan sudah tersenyum-senyum mendengar saranan mama terhadap Adelin.Kembang Ikhwan sekejap.ABANG?
'Woohoo'.Hati Ikhwan melonjak girang.


Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3