Abang Doktor part 9

Ikhwan terpaku pula pada si Adelin yang merenungnya.Adelin sangat cantik.Patut la semua orang kejar budak kecik ni.Comel sangat.Dengan mata bulat yang dihiasi anak mata berwarna hijau, Ya Allah! Cantik sangat nih!

"Hoi pakcik.Apa tenung-tenung? Dah, jom kita balik ok!' Adelin memberi arahan kepada Ikhwan setelah melihat lelaki itu merenungnya tajam sekali.

Ikhwan tersedar lalu tersengih-sengih.Dibukanya pintu lalu masuk duduk di sebelah Adelin yang sudah siap menunggu di dalam kereta. Adelin hanya pelik melihat Ikhwan yang dengan senyuman sweetnya.Lantaklah. Janji aku boleh balik rumah sudah.

On the way balik rumah, Adelin nampak restoran KFC lalu menyuruh Ikhwan memberhentikan keretanya.Adelin sudah lama kempunan krusher Nescafe KFC yang terbaru itu.

"Ikhwan,mintak duit sikit.Nak beli krusher la.Sedap wooo!!! Awak nak tak? " Adelin meminta wang daripada Ikhwan setelah menyedari yang dia tidak membawa dompetnya.

"Boleh sayangku Elin.Elin mintak duit dengan abang ni kan, macam bagi nafkah kat bini la pulak.Heheheh..." Ikhwan sengaja menguji Adelin.

"Banyak la bini.Nak bagi ke tak Ikhwan? Dia dah memanggil tu..Ad....Ad...Cepatla beli aku.Aku tengah tunggu kau ni.Cepat Ad.Nanti habis mneyesal kau!" Adelin cuba membuat gaya seperti krusher itu adalah benda hidup...


"Hahahahahaha..........." Ikhwan hanya ketawa mendengar Adelin membuat mimik krusher tersebut.Namun, dihulurkan juga duit kepada Adelin.

"Tunggu kejap tau abang." Adelin lantas berlalu masuk ke dalam restoran segera itu.Ikhwan pulak terkasima dengan panggilan yang Adelin baru sebutkan.

Selepas beberapa minit menunggu, kelihatan Adelin kembali dengan beg plastik yang penuh di tangan.Mak datuk!!! Banyaknya beli!!

"Apasal Adelin beli banyak sangat nih? Sapa nak makan semua ni? Duit seratus abang bagi dah habis?" Ikhwan menyoal Adelin apabila melihat gadis itu membeli set family feast.

"Alah Ikhwan ni.Berkira sangat kenapa? Orang beli ni untuk semua makan.Dah Ikhwan bagi duit seratus sekeping,Diorang kat dalam tak ada duit tukar sebab hari ni semua orang gaji, jadi agak-agak la kalau seratus sekeping beli 2 krusher yang tak sampai RM10 tu.Melampau kan.So,alang-alang rumah Ad dah ada ramai orang,beli je lah.Semua orang dapat makan.Jangan kedekut tau lepas ni ABANG IKHWAN!" Adelin menerangkan bagaimana dia menghabiskan RM100 yang Ikhwan bagi  tak sampai 10 minit.

Ikhwan hanya terkedu mendengar kata-kata Adelin....

p/s: Adelin pemboros? X lah.fikirkan keluarga je...

Comments

  1. dah ada sambungan lagi ke syahirah??? lama dah ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3