IRISH part 3

Aku menguatkan pegangan di lengan Khairul.Bahu aku lentokkan sehabis mungkin.Muka manja dan gedik
segera dikeluarkan dari sifat aku yang paling bawah.

"Are you sure you want us to act like this Maira?" Khairul bertanya dengan nada hampir
ketawa.

"Agak-agak kau kan big bro, plan kita ni menjadi tak?"  Aku bertanya setelah melihat
wajah ragu-ragu Khairul.

"Seagak aku lah kan....Hmmmm .... Box office kita ni Maira....hahahahaha"

Ceh!! Perasan tahap gaban!

..............................................................................................................................................

Di dalam Secret Recipe....


Adam Iskandar tersedak melihat aku berkepit dengan Khairul.

Wakakaka!!! Padan muka kau.Lakonan aku dan Khairul dimantapkan lagi bila
Khairul perasan yang Adam Iskandar sedang memandang ke arah kami.Si minah saleh ori rambut
karat dengan prihatinnya memberi napkin kepada sang kekasih hati.

Kharul merangkul pinggang aku dan berjalan dengan selamba mencari meja kosong.Almaklumlah,
petang-petang cenggini banyak orang balik kerja dan makan dulu sebab malas masak.

Kebetulan yang kosong mejanya sebelah meja Adam Iskandar dan girlfrend.

Muka Adam Iskandar dah naik merah!

Wohoooo! The prey is almost to the bait...Just in time...

Khairul memulakan lakonan....

Khairul:"You nak makan apa Baby? Kat sini I tak 
               tahu sangat.Orang selalu cakap Cheese Cake dia 
                sedap sangat.You dah try?"

Aku: "Ye ke baby? I tak minat sangat la cake ni.Pesan la apa pun untuk you ok.
         I dah kenyang makan janji palsu semalam"

Usai aku habis cakap,Adam Iskandar menatap aku.Cuba menatap mata aku.Aku pun balas balik la.
Ingat Humaira takut ke ei !!

Khairul: Yang you pergi makan janji tu buat apa baby? Bukannya boleh kenyang.Cubalah
you makan I ke?Sedap sikit.hahaha"

Abang aku ni bab jadi perosak dan tukang lawak seantero dunia ni memang expert.Aku ketawa mengekek
mendengar . Tangan aku dicapai oleh Khairul lalu diusap-usap dengan lembut di hadapan Adam Iskandar.

Minah saleh ori rambut karat bersuara

"Sayang, kenapa muka you merah sangat ni?You demam  eh? Jom I bawak you pergi klinik.."

Adam Iskandar menepis tangan Mina yang cuba meraba dahinya.Mina terkejut dengan tindakan Adam Iskandar itu.Aku pun terkejut! Mina tu kan jantung hati dia,nak jentik puntak sanggup sedangkan tepis
dengan kasar..

Adam Iskandar sudah tidak tahan melihat drama tanpa kos dan skrip yang sedang aku lakonkan bersama
Khairul.Dia bangun lalu menghampiri meja aku.

Adam: "Bangun Irish..Bangun sebelum aku jadi somebody else yang kau tak boleh nak bayang..."

Aku: "Kenapa aku nak kena bangun? Aku kenal kau ke? Kau nak jadi siapa pulak? Hulk?
          hahahahahahahah"

Khairul:"Wei Bro, kami tengah date ni...Bukan senang aku nak jumpa baby aku ni.Kau sape 
              nak suruh dia bangun!!!"

Nasib Mina tak masuk campur je.Dia masih terkedu dengan sikap Adam yang tiba tiba dingin dengan dia.

Aku:" Ha'ah, aku belum lagi makan bersuap dengan baby aku ni ....Kan baby kan?"

Khairul mengangguk kepalanya sambil mengusap tangan aku.

Cayalah BIG BRO!!!

Adam sentap tangan aku dari terus dipegang oleh Khairul.Bengan dengan situasi tu dia cuba tarik aku
keluar dari restoran tu.


Khairul terus menghalang..

"Eh ,,kau nak bawak pergi mana awek aku ni bro? Awek kau yang tu kau nak tinggal kat sape?"
 Kharul terus terusan menghangatkan hati Adam.

Adam:"Eh,lantak aku la aku nak bawak dia pergi mana .Dia ni isteri aku yang sah! Isteri yang
             curang dengan aku bila baru sehari menikah! Perempuan gedik ni aku nak bagi ajaran             sikit!"


PANG!!!! 

Ayat yang sangat sakit! Tangan aku pun sakit sebab tampar muka tebal Adam Iskandar.

Tak cukup dengan itu,Khairul pula menghadiahkan Adam penumbuk yang menyebabkan bibir
Adam pecah.

Khairul: "Dasar lelaki curang, Dah la tak sedar diri,ada hati nak mengata orang .Eh Adam,kau tu
                tak layak la jadi suami Humaira Irish.Mama dan babah aku buta menilai kau.
                 Aku tak nak kau ada kaitan dengan keluarga kami.Ceraikan Humaira."

Aku:"Apa sensitif sangat kau ni big bro? nak suruh aku cerai bagai.Kau nak babah dengan mama
            dapat malu plus serangan jantung ke?kot nak cerai pun tunggulah dua tiga bulan nanti!"

Adam :"Apa yang korang merepek ni?Aku tak akan ceraikan Humaira Irish! Tak Akan! 
              Macam mana kau kenal mertua aku?Siapa kau?"

Khairul: "Aku ABANG IPAR kau lah woi!"

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3