IRISH part 4

"Jom balik Irish..Kita bincang kat rumah."  

Usai Adam berkata demikian aku tergelak..

Rumah?

Masa bila kami ada rumah..Rumah mak ayah ada la.Rumah mertua? Kalau dia tak malu
depan mak ayah dia dengan mak ayah aku ,cuba suruh dia balik.

"Kau mamai eh? Kita mana ada rumah.Baru sehari kahwin.Rumah mak ayah ada la..
itupun kalau kau nak kita perang depan diaorang la kan...."

Usai aku berkata demikian..................

"Excuse me perempuan,You ni siapa dengan Adam? Wife? Biar betul you ni? Adam 
punya wife selekeh macam ni.Patut la lepas sehari kahwin dia terus cari I.Rupanya 
bini macam bini tarzan..."

Minah saleh ori yang sedap mengutuk aku..Mak aih..terlopong jap dengar Statement yang paling
'MEMBINA ' ni..

"Well,Mina Howard or shall I say SITI AMINAH BT HALIM.. "

Muka Mina terlopong bila mendengar satu nama yang aku rasa tak asing bagi dia.Nama sendiri le tu!

"memang la I ni wife Adam tapi wife atas sekeping plain paper yang telah dicetak dengan tulisan
dakwat kekal yang menyatakan kami ni suami isteri.Malang kan  Adam dapat isteri macam I.
Kesian Adam.. Nasib I jadi isteri dia ni pakai selekeh,longgar, ALHAMDULILLAH, Allah bagi jodoh I pada dia supaya peluang dia nak kena heret ke neraka tu tak ada sebab dia ada isteri yaang menlindungi aurat sendiri."

Aku lihat air muka Adam mula berubah sejak aku berkata demikian..Khairul pula hanya diam
mendengar hujah bernas seorang CEO..

Acece..!

Aku sambung lagi ni.

"Kalau la Adam kahwin dengan you, mesti kesian Adam nanti.Dosa dia sendiri tak tahu berapa banyak tambah dengan dosa you yang jadi isterinya yang pakai baju selalu tak cukup kain sebab 
kain yang you pakai ni mahal..Apa kata you pergi Nagoya beli kain buat baju kurung.Semeter 
pun baru RM10. Cantik plus ada corak-corak lagi.Asyik pakai plain je ..Boring la.

Muhammad Adam Iskandar Irish adalah lelaki pertama yang saya cintai.Bukan sebab hartanya yang sama banyak dengan saya tapi hatinya.Irish mempunyai hati yang cukup baik.Tapi hatinya
kini terisi dengan perasaan cintanya pada awak Siti Aminah.Nama awak pun cukup sedap.Nama ibu 
nabi.

Saya redha dengan keputusan Irish yang memilih awak sebagai suri di hati.Saya percaya Istikharah
yang saya buat dulu akan memimpin saya melakukan perkara yang betul.Anggaplah saya 
dah Adam tak ada jodoh.Tunggulah sebulan dua lagi,awak dah boleh buat persiapan perkahwinan
awak dengan Adam.Saya doakan korang bahagia"..................

Aku menarik tangan Khairul keluar dari Secret Recipe kerana bimbang air mata akan menjadi air terjun
yang akan mengalir deras.Aku tak minta nak berpisah dengan Irish tapi kalau hatinya menginginkan orang lain,aku haru redha.

Khairul  mengajak aku karaoke untuk melepaskan tangisan.Dia cakap dia biasa buat macam ni masa
awek dia meninggalkan dia sebab nak sambung belajar.Tapi sekarang sambung balik sebab
abang aku yang pergi cari bakal kakak ipar aku tu kat Jerman.Dia cakap dia dah istikharah dan dia asyik
nampak awek dia saja masa dia tidur.Asyik mimpi yang satu saja.

Kami pun masuk ke pusat karoeke... Volume di tahap maksimum..Sah sah balik ni aku kena pergi
buat pemeriksaan..Tapi yang parahnya Khairul.Sekarang pun dah ada tanda tanda nak pekak sebab bila aku panggil dia kena jerit,Kalau tak tak dengar.Mesti selalu karoeke ni.


..........................................................................................................................................................

SESI MENSUMBANGKAN SUARA.............................


WESLIFE- fOOL AGAIN


Can't believe that i'm the fool again
I thougth this love would end
how was i to know
you never told me

Can't believe that i'm the fool again 
and i thought you were my friend
how was i to know
you never told me..

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3