IRISH part 7

Kami sampai di hadapan sebuah rumah banglo setingkat.Besar jugak!
Mesti mahal ni!!

"Welcome to our home Irish! " Kata Adam yang membuat aku agak kaget sebentar.

Sejak bila rumah ni wujud? Yalah.Rumah banglo ni letaknya dalam lingkungan taman perumahan aku!
Aku selalu pergi dan balik kerja guna jalan ni.Selama ni aku tak perasan pun wujudnya rumah ni!

OMG Maira! Kau hidup dalam dunia kau sendiri sampai tak sedar dah ada rumah sebijik kat taman ni!

"Apasal kat taman ni jugak kau buat rumah Irish oi? Macam la kat area Ipoh ni dah tak ada tanah kosong lain? Atau.... Kau STALK aku eh?"

Aku sengaja meyuarakan sebegitu dan aku lihat Adam mula gelabah.

"Siapa yang nak Stalk kau? Aku memang nak beli tanah kat sini.Senang sikit.Lagipun nak buat aset..Senang.Family Planning..Raya nanti tak payah nak gaduh balik rumah parents siapa.Kalau ada anak-anak boleh je tumpang kat mama dengan babah, takpun mummy dengan papa."

Terang Adam dengan panjang lebar.

Mak ai..Family planning! Anak! Raya!

Apa semua ini!!!

"Kau ni perasaan kan Irish!.. Siapa yang nak ada anak dengan kau? Siapa yang nak gaduh dengan 
kau pasal balik rumah parents mana time raya? And lagi satu..Siapa yang nak buat family planning dengan kau hah?"

Aku menyoal Adam kembali.Pintu kereta lantas dibuka lalu aku keluar menuju ke arah rumah tersebut.
Adam turut melakukan hal yang sama.

"Maira,aku rasa kita patut tukar panggilan AKU-KAU tu..Kasar sangat bagi penganting baru macam kita ni..Cuba Irish panggil abang ke atau abang panggil Irish sayang? Ke Irish prefer abang
panggil baby?"

Adam sudah tersengih usai dia menuturkan kata -kata tersebut..

Eee...perasaannya orang tua ni!

"Ya Allah Irish, perasannya..Baby ? Please la? I'm a grown up woman ok! Beside kalau i ni baby,
I tak akan jadi CEO ok!" 

Balas aku dengan megah..Astaghfirullah..Riaknya..Cepat-cepat aku beristighfar dalam hati..

"Tapi bagi abang Irish tetap baby abang..You will always be...''

Jiwang pulak Adam ni hari ni.Hmm..lebih baik aku tukar topik..

"Bukak la pintu ni 'abang'.Tak kan nak biar je 'bini' 'abang' tercegat kat luar ni? Dah nak 
Maghrib ni.Tak elok anak dara lepak kat luar time macam ni!"

Adam hanya tersengih mendengar perkataan anak dara.Dibukannya pintu pagar lalu menarik tangan aku masuk ke dalam rumah.

TERPEGUN!

Itulah perasaan yang aku rasakan ketika melangkah masuk kedalam rumah baru 'kami'.

Segalanya mengikut yang aku idamkan bagi ciri-ciri sebuah rumah.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

IRISH

CHAPTER 3