CHAPTER 3

Pintu pagar yang sedia terbuka tiba-tiba tertutup. Ni mesti kerja abang Qiel.
Aku letakkan beg ke dalam Proton Preve aku yang terpakir di sebelah Honda Accord
Qiel yang besar gedabak tu.. Huhh! membazir ja.

" Abang QIEL! Buka gate ni sekarang! We have nothing to say anymore . Open the gate NOW!"
Aku mengarahkan abang Qiel membuka pagar setelah dia muncul di hadapan pintu dengan memegang
kunci gate.

"No will do! Get inside sebab kita masih ada urusan." Arah Qiel.

Urusan apa lagi yang kami ada? Nak uruskan penceraian?

Agaknya inilah takdir rumah tangga kami...Hmmm..
Dengan langkah yang lemah aku melangkah masuk ke dalam rumah
juga menurutkan kata suami.Sementara talak masih belum terlafaz , biarlah aku turut
sebelum menambah dosa yang sedia ada .

Qiel duduk di sofa sambil memegang sesuatu.Aku amati dengan bersungguh.

Kotak cincin!

Mesti nak tunjuk cincin dia dengan Kak Ija kan? Hmmm... Sabarlah wahai hati!

"Cuba Qish tengok ni.Cantikkan cincin ni? Abang tempah khas tau..."

Dengan hati yang tawar , aku turut juga kemahuan abang Qiel untuk melihat cincin khas itu.

APA NI?

Macam....macam... Cincin kahwin aku la..!!!

Aku pandang ke arah abang Qiel..Mukanya hanya tersenyum.

"Sekarang Qish cerita apa hubungan Qish dengan adik abang sampai mesra sangat macam tu?
Qish cintakan dia ke?''

Lirih suara Qiel saat dia ungkapkan ayat itu... Adoyai..Cik abang ni sorang!

"Dia cuma adik Qish.. Adik Qish... Dulu kan Qish dah cakap dengan abang sebelum abang buat medik
lagi kan..

Qish cuma akan tunggu abang sorang je.Dalam hati Qish cuma ada Sayed Qiel Haizy.
Lepas abang balik dari India, abang berubah seratus peratus.Never see me again.You just see
pretty and sexy woman when you work back here.Masa Qish teman mama and dad ambik abang kat
airport, hati Qish hancur bila tengok abang kiss pipi awek seksi abang masa tu.. Masat tu juga Qish
dah sedar yang abang bukan abang yang sama yang Qish kenal selama ni. Sebab tu Qish cuba jauhkan
diri dari abang. Tapi takdir ALLAH abang. Qish dah pun sah jadi isteri abang. Membiarkan Qish dilukai sebab Qish tahu abang benci Qish terima perkahwinan ini sedangkan abang tidak.
SO, I want to end this abang. Qish tak akan buat abang sakit lagi dengan perkahwinan ni.

GOOD BYE Qiel ..."

Lantas aku ambil kunci gate di tangan Qiel yang leka dengan perasaan nya lalu aku buka gate
dan melempar kunci ke dalam kolam..hahaha.. jahatkan aku!

Belum sempat aku buka pintu kereta, Badan ku seolah berada di awangan dan aku lihat wajah Qiel begitu
dekat denganku.Mimpi di siang hari..!

"Qish tak akan kemana-mana hari ni..! " dengan muka yang tegang dia membawa aku ke dalam
master bedroom.

Direbahkan aku ke atas katil dengan kasar...

"ABANG QIEL NAK BUAT APA NI...........????"

Comments

  1. yes3...haha pew yg akn qiel wt ngan qish 2....nk mrah ko??? huhu....x sbar nye nk tw cpat lah smbng agy cter ny syahirah tuuuu...hurry up pleazzz....x sbar x sbar x sbar nye...hoho

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH