CHAPTER 4

"Apa yang abang nak buat dekat Qish itu bukan urusan Qish.Qish ni memang pandai
ambil kesempatan kan? Selalu rampas barang or lari dari abang bila abang leka sikit..
Mana Qish belajar jadi macam ni.. Tapi tak apa.Abang suka ! Abang pun sukakan
cabaran macam Qish.. Jinak jinak merpati..Hahahahah!"

Mak ai ! menakutkan bila orang tua ni cakap macam tu! Aku lebih rela
dia marah dari jadi gatai macam ni!

GULP..!!

"Eee... Apesal abang jadi miang macam ni? Cakap elok elok tak boleh
ke? Sampai nak kena hempas Qish atas tilam macam ni.. Sakit tau.." Aku
memprotes..

"EH.. Dengan Qish mana boleh cakap elok elok macam two people having a nice conversation
with cup of tea... Nasib baik abang tak ikat Qish tau sebab abang tau Qish akan lari lagi."
Qish kalau nak tau abang dah kunci pintu bilik ni tau... Kalau Qish nak kunci....Kat sini..."

Ujar Abang Qiel sambil menepuk poket seluar jean dia..

Mak ai..! Seluar jean tu...! Pak cik ni kalau pakai seluar jean jenis yang fit ikut kaki..
Mesti ketat nak ambil kunci ni!

"Tu mesti pikir macam mana nak ambil kunci ni kan? Untungnya Abang pakai seluar
jean hari ni.. Mesti Qish tak berani nak 'RABA ' abang kan? Tapi abang lagi suka kalau
Qish buat sexual harassment kat abang .. You can turn me on..."

Pakcik Qiel cakap macam tu dekat aku sambil berbisik ..
Mangkuk betul la pakcik ni !

" Sampai macam tu sekali abang pikir.. ish..ish..ish.. padan la awek semua seksi meksi pun..
otak kuning! Daripada Qish harass abang dengan cara macam demikian yang abang sebut,
Qish lebih rela terjun balkoni masuk kolam .... Biar basah asal lepas dari pakcik miang macam abang ni..!"

Usai aku berkata demikian , Qiel ketawa dengan kuat..
aku buat muka annoying ... Macam la lucu sangat!

"Ouhh..Qish lebih prefer basah ye..."

Hai mak ! otak anak mak ni kuning je memanjang .., adakah turun dari papa?

Astaghfirullah.. Mengutuk bapa mertua.. Tapi... Papa memang suka mengusik
aku dengan Qiel benda mengarut pun.. hmmm...

"So, macam mana ni? cepat la..Qish tak ada masa nak dengar Abang Qiel gelak.. "

Dengan muka yang serius aku menuturkan kata...

"Qish akan jadi hak mutlak abang sampai syurga... Abang tak akan lepaskan
Qish sampai bila-bila..

TILL DEATH DO US APART"....

OK..Dengan muka yang serius jugak Qiel menuturkan kata kata yang diciplak..
serius aku tak tersentuh pun ok..

"Qish tak minat la ayat ciplak abang tu.. Adik abang even worse..

Qish terima lah saya... saya ikhlas..Umur baru 18 ...HUH! Ntah apa-apa la adik abang tu..
Dari kak Qish terus jadi Qish.. "

Muka Qiel berubah selepas itu..

"Adik abang tu kan tak pernah bercinta..So normal lah dia cakap macam tu kat
Qish sebab Qish yang selalu jadi kawan dia bila big bro dia sibuk mengayat!"

Aku mempertahan adik iparku kerana takut pakcik miang mengganas dengan adik dia
sendiri...

"Eh..Mana boleh... Abang jealous tau Qish..."

"YE......ke..??  "

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3