CHAPTER 5

Qiel menghampiri aku di atas katil.. Aku yang sedang suspicious ni bergerak
jauh dari Qiel.

Qiel hanya ketawa kecil apabila melihat tindakan aku itu

"Qish ni takut sangat abang nak buat apa-apa...Abang cuma nak rapatkan
silaturahin dengan Qish je.." Ujar Qiel..

"Ye lah silaturahim... Abang tu bukannya boleh dipercayai sangat...." balas aku.

Namun hanya senyuman yang menghiasi wajah kacukan yang kacak itu.

Qiel duduk tak jauh dari aku.. Dia mengeluarkan kotak cincin yang aku lihat tadi.

"Mesti Qish pelik kan macam mana abang boleh ada cincin ni..?"

Soal Qiel.

"Abang dapat mana cincin tu..Setahu Qish, Qish dah.........

"Qish dah tinggalkan cincin ni dekat depan fountain at Paris..? Semua orang baling
syiling je dalam kolam tu tapi Qish bermurah hati tinggalkan cincin perkahwinan kita
yang tak ternilai ni..?"

"Qish rasa masa tu yang Qish buat keputusan yang tepat . Buat apa Qish simpan
kalau pasangan tak ada.Buat apa Qish pakai kalau Qish tak ada suami.?"

Balas aku terhadap Qiel.

"No one ask you abang untuk soal apa tindakan Qish buat macam tu.
Even time kat Paris masa tu pun Qish sempat lagi tengok drama 'romantis'
Qiel Haizy dengan awek yang cantik.. You seem happy abang."

Muka Qiel lansung berubah.Dicapainya tangan aku.

''I'm sorry Qish."


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3