CHAPTER 6

"Abang minta maaf Qish..I wasn't meant to hurt you. Me.. At that time... At that time...
I was stupid, blind , ego.... and everything that berkaitan dengannya.. Abang mengaku yang
selama ni perasaan sayang dan cinta abang terhadap Qish tak  berubah."

Huk aloh..Abangku Qiel meluahkan perasaan ke ni.?

"Tapi kenapa abang buat semua tu.? Cheating on me..? Atau Qish tak layak cakap
yang abang curang sebab Qish ni bukan sesiapa untuk abang?''

Ujar aku...

"Semua tu kenangan lama abang.Kisah pahit abang.Semua yang abang lalui tu
mengajar abang yang kehidupan macam tu tak akan bawak abang ke mana.
So, bila abang tengok yang Qish dah tak pedulikan abang dan tengok adik abang yang
'tersayang' tu Qish layan dengan semesra-mesranya, abang  terbakar tau.!"

HAH...! Dia yang buat pasal pastu marahkan orang? Apa kes mamat ni?

" Apa Qiel ni..? Siapa yang mula dulu..? Now who cause the big problem? and now
Qiel nak tuduh yang QISH NI CURANG LAH?"

Marah aku lalu bingkas bangun dari atas katil.

"NO QISH! I DON'T MEAN THAT! "

"Yes you are Qiel Haizy. Admit it! NOW I HATE YOU!"

Aku menjarakkan diri daripada Qiel dan menghampiri balkoni. Pintu balkoni yang tidak berkunci
aku tolak.

Aku menghampiri pagar balkoni yang separas pinggang aku.. Angin sepoi sepoi bahasa
menenangkan aku lalu membuat aku berfikir rasionalnya hubungan kami yang
hanya dihiasi pertengkaran ini.Aku pasrah jika kami memang tiada jodoh.
Lalu aku pusingkan abang aku ke belakang.

"Apa yang abang nak buat sekarang? Ceraikan Qish..?"

p/s: jeng jeng jeng.. apa yang bakal berlaku.. Sorry entry pendek...

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3