something about us.!

5..4..3...2...1..

"Pukul 5 petang..Yahoo..!"

Aku menjerit kesukaan apabila part yang paling aku suka baik di sekolah
mahupun di uni mahupun kerja ialah BALIK..!!

Semua staff yang ada hanya tersenyum memandang aku..

Tersengih macam kerang busuk.! Itu yang mampu aku gambarkan perasaan malu aku
disebabkan over exited nak balik.

"Amboi Lila, bab balik nombor 1 ye.. Nak kena repot dengan babah kamu ni.!"

Suara bos aka Encik Shahril aka adik angkat babah aku..

"Ala bos ni..Buat spoil betullah mod Lila.. Orang baru je nak happy dah sebut pasal
babah..."

Aku muncungkan mulut tanda protes..

pusingan 90 darjah ke arah pintu yang akan menghubungkan aku dengan
dunia luar seakan menghentikan aku..Mana taknya...

Herry Junior kat situ...

Hua...Nak balik la.... Apesal dia kat depan..

''Harry datang jemput ke Lila..?"

soal bosku..

"Junior..? Eh tak la.. Lila datang dengan kereta yang dipandu oleh Lila sendiri..
Tak ada kaitan dengan Junior atau Driver.."

Ujar aku...

Herry mengorak langkah ke arah aku.Senyuman sinis dilemparkan dari bibirnya...

"Hye Lila..Mind kalau I hantar you balik..? " Junior menawarkan khidmat.

"Encik Junior...As you saw with your two eyes plus your 'special passanger' this morning,
I datang dengan Barbie kesayangan I.I tak mau la tumpang you kalau I desperate sangat..
My bos ada....Kan bos..?"

Aku melirik ke arah Encik Shahril..

Bosku mengerti situasi antara kami berdua...

"she'll be fine with me..Beside, i know her babah than you do Herry.."

Balas Encik Shahril...

thank you...thank you bebanyak bosku...


p/s; im so not good in making stories am i..?

Comments

Popular posts from this blog

IRISH part 7

IRISH

CHAPTER 3