THE LAST CHAPTER

"No Qish! Perkataan talak atau cerai tak akan abang lafazkan depan Qish atau sesiapapun."

Qiel memberikan kata putus yang tegas . Ada sedikit sinar bahagia apabila Qiel berkata demikian.
Aku yang mengadap ke luar balkoni tersenyum kecil.

Serasa ada lengan sasa yang memeluk aku dari arah belakang dan
menyebabkan aku sedikit tergamam.
Hembusan nafas Qiel serasa sangat dekat dengan telingaku...

Waduh! Bisa berhenti jantung aku kalau macam ni!

Seram sejuk aku rasakan sekarang.
Kaku! Hanya itu yang mampu aku rasa. dan buat.

"Sejuknya tangan Qish..... Kenapa ni sayang?"

HAH! sa..sa...yang?

Apakah yang terjadi dengan lelaki ini? Apa yang dah jadi ni Qiel?

"Qi..Qi..Qish ok je .Apasal  abang Qiel jadi macam ni? Miang semacam je?

Ishh...Jauh sikit nuh..''

Ujar aku yang cuba menjarakkan diri daripada Qiel.

Qiel pula semakin menguatkan pelukan.Dia mencapai jari aku dan membawa aku ke katil.

Dikeluarkannya kotak cincin tadi.

"Ni cincin kahwin kita berdua. Cincin yang Qish pilih untuk abang dan untuk Qish.
Cincin yang mama anggap paling murah dalam hidup dia merupakan cincin yang
paling mahal yang pernah Qish ada.

Rings that you treasure that much because untill you left it at Paris. Cincin ni abang
nak Qish dan abang sendiri sarungkan nanti untuk majlis resepsi kita... Your own
wishes for your wedding.."

Sebaik sahaja Qiel berkata yang demikian, Aku terkedu..

Majlis resepsi! Aku lupa soal itu!

"Apa tema yang Qish impikan abang? Abang tau ke?"

Aku menyoal Qiel..

Qiel hanya tersenyum sambil berjalan membuka laci di meja solek .
Aik? Ada apa kat situ?

"Nah.."

Qiel menghulurkan aku sekeping kad perkahwinan.

Cantiknya!

Macam yang aku na.....


Walimatulurus :

Majlis perkahwinan putera & puteri kami

Qiel & Qish ...

The special Q that will create a blessfull marriage..Insyaallah...


Oh YA ALLAH! Sungguh aku terkedu, shock , terkejut dan seangkatan dengannya...

Aku pandang muka Qiel yang hanya tersenyum manis melihat aku.

Perlahan air mata aku mengalir dan tangan Qiel mengusap air mata aku..

Sungguh aku terharu dengan semua ini! Qiel Haizy...  SARANGHAE!

"Abang pun cintakan Qish!"

"Hah ! Macam mana abang tau?"

"Abang kan ada kuasa psikik.."

"Ye la tu!"

" Say Qish,....No more crying because of me ..No more secret between us ok?
From now on Im your ONE MAN!

SARANGHAE QISH MY WIFE ! BE MY BRIDE FOREVER!"

Air mata aku semakin deras mengalir. Sungguh lelaki ini membuat aku makan hati , sakit hati, rindu, cinta, angau dan seangkatan dengannya. Perkataan cerai memang boleh membunuh aku tapi
lelaki ini sedar yang kami saling mencintai..Syukur ya ALLAH!

"So abang Qiel?..When is our majlis? "

"Lusa..."

"WHAT..Kenapa cepat sangat..?"

"I can't wait ! thats why.. Ataupun kita makes babies dulu ... ?"

"HESHH..GATALNYA DIA NI...!"

Lalu aku lari masuk ke dalam bilik air sebab pintu bilik dah dikunci oleh Qiel yang miang!

"JANGAN LARI QISH..!''

Comments