untuk dia

Well it is not a big deal if the 'alasan' were good but today I came up
with super serious ridicolous 'alasan'..

The reason why am I stuck with this situation is because I'm dying.

Yes and serious. Abang doktot cakap yang peluang aku nak sembuh dari
penyakit yang kritikal ni sangat tipis.

Dia cakap yang barah rahim aku ni dah masuk stage 4. So, they cannot do
anything to prevent unless aku buang rahim aku..

Gila ! Rahim tu kan macam nyawa seorang perempuan.Macam mana lepas
aku kahwin nanti aku nak timang anak yang comel comel macam Ania, Yusuf..

Ya Allah ...Besarnya dugaan ini..

Oh ya..LUpa nak perkenalkan diri aku.Nama aku Rania Qistina.Aku baru berumur 30
masa aku dapat penyakit ni dan tu lah umur aku sekarang.

Aku ada tunang. Ya. Dia cinta pertama aku. Senior sekolah aku dari rendah sampai universiti.
Dia sepupu aku yang aku kenal sejak aku lahir. Memang cinta atur.Dia memang tak cinta
kat aku.

Ada aku kisah? selagi dia terikat dengan aku, aku akan pastikan yang terikat sampai aku
mati.Sebab tu aku asyik suruh dia sabar dengan semua ni sebab dia dah ada pilihan hati dia
sendiri.

Wallaweh! model kau,.. ! Sape yang tak nak... Walaupun aku tahu yang model tu sayang duit
dia aje.

Aku ni en tunang tu anggap kawan baik je. dia selalu rujuk kat aku apa yang
dia nak bagi kalau model tu merajuk...

Aku suggest yang mana patut je.

Nama tunang aku..: Bryan Uwais.... Sedapkan.

Tu yang aku selalu berangan nak bagi nama anak aku mat saleh..

ehehehe..berangan tu tak salah kan..?


berbalik : 23 Januari 2013

"Rania, You kat mana? "

Aku dengar suara Bryan menampar gegendang telingaku melalui corong
samsung mega .

" Home sweet home... Why..? "
Bohongku..Sedangkan ketika ini aku berada di hospital, menerima rawatan.

"I need to make sure something... Boleh you keluar..?"
Suara Bryan seperti mengharap..

Hatiku berdebar kerana dia tidak pernah seperti ini. Hati aku kuat mengatakan yang
dia ingin tali pertunangan ini segera diputuskan.

"You nak make sure apa Bryan? I tak berapa sihat sekarang.."

"Just sekejap saja ...I promise it won't be long."

So, aku escape sebentar dari hospital dan ke kafe berdekatan..
Aku lihat Bryan seperti gelisah.


"Hi.."

"Oh hi...Have a seat.."

Bryan memandang aku dengan wajah yang serius..

"I dengar You masuk hospital... Betul?"

Cepatnya berita tersebar..

"Ha ah... I apendiks ... tapi dah ok sekarang."

Bryan mengetap, bibirnya..

"How come You will be ok..? How am i going to expect you to be ok sedangkan
tak ada orang yang nak jaga you..!

Bryan membidas dengan geram..

Aku Kaget!

"Eh Bryan... im betul ok ... I memang dah lama discharge."



Comments

Popular posts from this blog

IRISH

CHAPTER 3

IRISH part 7